Uit nieuw onderzoek naar locatiekenmerken voor circulaire bedrijvigheid blijkt dat ‘zachte’ factoren, zoals een gezonde werkomgeving, voor het bedrijfsleven even zwaar telt of zelfs zwaarder dan harde kenmerken als infrastructuur. Opmerkelijk is dat uit het onderzoek blijkt dat circulaire bedrijven geen hoge prioriteit geven aan bereikbaarheid via water. Dit staat haaks op overheidsbeleid waarin multimodaal goederenvervoer wordt gezien als een primaire voorwaarde voor de circulaire economie.
Al een account? Inloggen
Wil je dit artikel gratis lezen?
Maak een gratis account aan en krijg toegang tot al onze artikelen,
ontvang twee keer per maand de nieuwsbrief en geniet van korting op evenementen.
Meld
je nu aan!
VERDER LEZEN OVER DIT THEMA

Circulaire economie Ede stemt in met bestemmingsplan voor circulair bedrijventerrein
De Edese gemeenteraad heeft afgelopen donderdag ingestemd met het bestemmingsplan voor het nieuwe bedrijventerrein Kievitsmeent 2 in Ede van 19 ha.

Circulaire economie Overheden tekenen voor effectievere samenwerking rondom circulariteit
De nieuwe overeenkomst moet een bijdrage leveren bij aan de doelstelling om in 2050 volledig circulair te zijn door samenwerking te stimuleren

Circulaire economie Binnenhavens als aanjager van circulaire transitie: tien learnings
Binnenhavens hebben in de transitie van een lineaire naar circulaire economie de toekomst.

Circulaire economie Manifest: 'Geef binnenhavens de ruimte in circulaire economie'
Binnenhavens in Nederland spelen een sleutelrol in de overgang naar een circulaire economie. Een manifest vraagt aandacht hiervoor.
Premium

Circulaire economie Theo Pouw op weg naar volledig circulair: 'Ruimte is een uitdaging'
De Theo Pouw Groep is in Nederland koploper in de verwerking van afvalstoffen tot secundaire bouwstoffen.
Premium
.jpg)
Circulaire economie Grip op circulaire economie: benut potentie van bestaande ruimte
Vrijwel alle regio’s verkennen ze circulaire transitie ruimtelijk kunnen faciliteren en wat dit betekent voor ruimtegebruik.