Uit nieuw onderzoek naar locatiekenmerken voor circulaire bedrijvigheid blijkt dat ‘zachte’ factoren, zoals een gezonde werkomgeving, voor het bedrijfsleven even zwaar telt of zelfs zwaarder dan harde kenmerken als infrastructuur. Opmerkelijk is dat uit het onderzoek blijkt dat circulaire bedrijven geen hoge prioriteit geven aan bereikbaarheid via water. Dit staat haaks over overheidsbeleid waarin multimodaal goederenvervoer wordt gezien als een primaire voorwaarde voor de circulaire economie.
Al een account? Inloggen
Wil je dit artikel gratis lezen?
Maak een gratis account aan en krijg toegang tot al onze artikelen,
ontvang twee keer per maand de nieuwsbrief en geniet van korting op evenementen.
Meld
je nu aan!
VEDER LEZEN OVER DIT THEMA
Circulaire economie Manifest: 'Geef binnenhavens de ruimte in circulaire economie'
Binnenhavens in Nederland spelen een sleutelrol in de overgang naar een circulaire economie. Een manifest vraagt aandacht hiervoor.
Premium
Circulaire economie Theo Pouw op weg naar volledig circulair: 'Ruimte is een uitdaging'
De Theo Pouw Groep is in Nederland koploper in de verwerking van afvalstoffen tot secundaire bouwstoffen.
Premium
Circulaire economie Grip op circulaire economie: benut potentie van bestaande ruimte
Vrijwel alle regio’s verkennen ze circulaire transitie ruimtelijk kunnen faciliteren en wat dit betekent voor ruimtegebruik.
Circulaire economie ‘Circulaire hubs’ als strategisch locatiebeleid: Voorsorteren op andere ruimteclaims
Circulaire transitie ruimtelijk mogelijk maken, vraagt ruimte voor verschillende circulaire hubs op vijf soorten strategische locaties
Circulaire economie Geef circulaire industrie de ruimte, 9 voorbeelden
De transitie naar een circulaire economie verloopt traag, vooral door een gebrek aan geschikte ruimte voor circulaire bedrijven.
Premium
Circulaire economie Strijkviertel: staalkaart voor circulaire transitie
Utrecht zet in op nieuwe gebouwconcepten bij de realisatie van het circulaire bedrijvenpark Strijkviertel in Leidsche Rijn.